Mетa: формування предметних компетентностей: повторити правила безпечної роботи з комп'ютером: пригадати алгоритми підготовки комп'ютера до роботи, розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати бажання піклуватися про власне здоров'я культуру поведінки в кабiнетi iнформатики.
формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами: уміння навчатися впродовж життя; iнформацiйно-цифрова компетентність: соцiальнi та громадські компетентності.
Обладнання: комп'ютери, відеоролик, сигнальнi картки, онлайн-тест, м'яч.
Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок.
Освiтнi галузі: інформатична, мовно-літературна.


Хід уроку
І,. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Органiзацiйний момент
2. Актуалізація опорних знань
1) «Асоцiотивний кущ
- Які правила iснують?

2) Робота за підручником (с 3-4).
Ознайомлення з підручником
Учні ознайомлюються з умовними позначеннями в підручнику.
Робота за малюнками
-Розгляньте зображення. Обговоріть, які правила ви виконуєте щодня.
3. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні ви з'ясуете, яких правил безпечної роботи з комп'ютером потрібно дотримуватися, навчитеся вправ, які слід виконувати в перервах мiж роботою за комп'ютером.
ІI. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Вивчення нового матерiалy
1) Робота за малюнком.
Розгляньте малюнок (підручник. с. 4). Поміркуйте, як має бути організоване робоче місце для роботи з комп'ютером.
2) Перегляд відеоролика.
Школяри переглядають та коментують відеоролик “Правила поведінки і БЖД в комп'ютерному класі”
(https://youtu.be/hBiTLjepUWk)
3) Робота в групах. Повторення првил роботи з комп'ютером.
Учні читають. (підручник с. 5) та опрацьовують правила в групах, презентують виконані завдання.
I група. Правила поведінки в комп'ютерному клас.
ІI група. Правила безпеки під час роботи з комп'ютером. Школяри читають у підручнику (с. 5) висновок про безпечну роботу з комп'ютером.
4) Гра “Tак чи Hi”?
Учні сигналізують картками відповіді.
Iнформатика - це математика.(Ні)
Інформація-це відомості.(Так)
Комп'ютер-це технічний пристрій для роботи з інформацією. (Так)
За комп'ютером можна працювати 45 хвилин поспіль. (Ні) Розпочивати роботу за комп'ютером можна без дозволу вчителя. (Hi) Під час уроку в комп'ютерному класі не можна ходити. (Так.)
Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так.)
Під чи роботи за комп'ютером руки мають бути чистими та сухими.(Так.)
5) Складання розповіді
Завдання. За малюнками скласти розповідь про те, де і як використовуються комп'ютери. Охочі презентують своï розповіді.
Наприклад:
Комп'ютери широко використовують у навчанні, наукових дослідженнях. у побуті. За допомогою комп'ютера зручно прослуховувати улюблену музику та переглядати цікаві мультфільми. Комп'ютер допомага у спілкуванні (використовуючи Skype та можливості соціальних мереж, можна спілкуватіся з друзями, які перебувають на далекій відстані); встановлені на комп'ютерi програми можуть допомогти в навчанні: використовуючи графiчний редактор, програми для розвитку логіки та інші навчальні програми, кожен учень може розвивати свої здібності.
6) Фізкультхвилинка.
Школярі виконують інформатичну фізкультхвилинку: якщо на слайдi дiя правильна - присідають, а якщо нi - пiдводять руку.
(https://youtu.be/kztyPVuRelo)
2. Самостiйне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях
1) Практична робота.
Завдання. Пригадати алгоритми підготовки комп'ютера до роботи й коректного завершення роботи з ним.
Учні читають порядок виконання практичної роботи в підручнику (с. 6).
Школярі працюють з комп'ютерами, коментуючи власні дії.
2) Дослідницька лабораторія.
Словникова робота
Учні читають довідку (підручник.с. 7) про зоровий синдром.
Складання розповіді
Діти дають відповідь. “Як потрібно дбати про очі?”.
Виконання вправ для очей
Педагог зачитує послідовність вправ (підручник. с. 7), школярі виконують.
3) Практичне завдання.
Завдання.Скласти правила безпечної роботи за комп'ютером для своєї родини; проілюструвати одне з них.
Наприклад:
-Обрати у комп'ютерне крісло.
-Установити монітор на рівні 70-80 см від обличчя і нижче рівня очей.
-Регулярно чистити монітор від пилу та бруду.
-Вчасно переключатися на інший вил роботи,виконувати гімнастику для очей та тіла.
-Постійно провітрювати кімнату, в якій працюють за комп'ютером.
4) Вправа-гра “Ланцюжок”
Учні утворюють коло, передаючи м'яч одне одному, називають, що заборонено робити в комп'ютерному класі.
Заборонено: вмиката і вимикати без дозволу вчителя; класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру; торкатися роз'ємів з'єдуальних кабелів та с кабелів; торкатися екрана та тильної частини монитора; заходити до класу у верхньому одязі чи приносити його із собою; приносити та використовувати носії даних(флешки, компакт-диски) без дозволу вчителя; ходити компьютерним класом , голосно розмовляти; самостійно переміщати апаратуру; запускати ігрові програми; розпочинати роботу за недостатнього освітлення та поганого самопочуття тощо.

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації
1) Гра “Закінчи речення” .
-Заходити в кабінет інформатики потрібно...(спокійно, не поспішаючи).
-Їсти, пити... (не можна).
-Під час роботи з комп'ютером руки повинні бути... (сухими, частими)
-Не можна торкатися до... (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими не знайомий, екрана монітора, тильної сторони комп'ютера).
-Вiд монітора треба сидіти на відстані... (не менше 50 см).
2) Вправа з елементами ейдетики.
Учням роздають аркуші паперу та пропонують зобразити першу літеру слова “Інформатика”, але намалювати не просто літеру, а доповнити її тим, з чим вона асоціюється в учня (домалювати комп'ютер угорі літери,чи комп'ютерну мишу, чи клавіатуру замість рисочки лiтери).
3) Творча вправа.
• Продовжити вiршик.
Зараз будемо собою: (Крильми впевнено махайте,
Покрутімо головою Присідати починайте)
• Скласти свої вiршки для фізкультхвилинки.
Наприклад:
За комп'ютером сиділи. Всі швиденько підведіться,
Дуже очі натомили: Вгору гарно потягніться;
Тож покліпайте щосили Подивіться вдалечінь,
Відновіть негайно сили Проженіть утому й лінь.
4) Логiчна задача.
Школярі читають у підручнику (с.6) логічну задачу, пояснюють розв'язання.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Онлайн-тест
Учні виконують онлайн тест “Правила поведінки в комп'ютерному класі” (learningapp.org/watch?v-p29e2gysk).
Висновок. Недотримання правил може призвести до завдання шкоди здоров'я, пошкодження комп'ютера!
2. Рефлексiя. Інтерактивна вправа “Піраміда позитивних почуттів” Педагог простягає руку і говорить: “На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно” Школярі по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: “Мені сподобалось...”