Мета:
1)Виховна: підвищувати рівень виховуваності.
2)Навчальна: розширити знання дітей про інформаційні технології та їх значення у житті людини;
3)Розвиваюча: розвивати уявлення про перші ЕОМ;
Форма проведення: бесіда з елементами гри Місце проведення: класна кімната.
Час проведення: заняття виховної години 800 - 845
Етапи підготовки проведення виховного заходу:
1. Етап - вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб не тільки можна було дати нові знання, але й перевірити ті, що вже мають учні, але крім цієї головної мети існує ще й інша - розважальна.
2. Етап - планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань для заходу, місця та часу проведення.
3. Етап - організація діяльності учнів. Учні раніше були попереджені про проведення заходу. Від них не потребується попередньої підготовки.
4. Етап - проведення заходу.
5. Етап - підведення підсумків. Після проведення заходу обговорити захід з вчителем, методистом та присутніми студентами, з метою вивчення успіхів та невдач.
Доброго ранку, учні. Сьогдні ми з вами поговоримо про інформаційні технології, перевіримо ваші знання в даній області. Я сподіваюсь, що на цьому уроці Ви дізнаєтесь дещо нове.
А хто з Вас має вдома комп`ютер? Більшість з нас вже не може уявити життя без мобільного телефона, без комп`ютера. А знаєте Ви, що:
Здатність людини засвоювати інформацію (точніше, швидкість введення інформації в пам'ять) становить в середньому 25 біт/с, або близько одного слова за секунду. Швидкість же роботи сучасних ЕОМ метнула рубіж сотень мільйонів за секунду.
Більшість вважає, що очі читаючої людини плавно повертаються по ходу стрічки. Насправді ж, за годину безперервного читання очі перебувають у стані спокою57 хв, і тільки 3 хв рухаються.
Один із творців теорії інформації математик У.Уівер вказав на те, що методи, які застосовуються у військових цілях для розкриття шифрів переговорів можна застосовувати для машинних перекладів мов. Тому, вирішуючи саме цю задачу, в 1949р. в США сконструювали перші машини-перекладачі.
Кількість книжок, які може прочитати людина протягом всього життя не перевищує 6-8 тисяч. І це досить висока норма, її можна виконати, якщо щодня читати по 50 сторінок. За час «читаючої» частини життя людини буде випущено більше 20 млн. книг. Отже, в середньому, можна прочитати лише 1 із 10000 книг. Вихід - використання комп'ютера.
Перша ЕОМ ЕНІАК призначена була для вирішення задач балістики. Вона складалась з 18 тис. радіоламп, 1,5 тис. реле, за одну секунду виконувала 300 операцій множення або 5000 операцій додавання багатоцифрових чисел. Вона була дуже громіздка: маса машини становила 30т, для її розміщення потрібна була кімната довжиною ЗО м.
Думки можна прочитати після смерті. Таку можливість обіцяють англійські вчені на основі нового винаходу в галузі електроніки. Вони стверджують, що дізнатися про почуття і думки людини можна протягом її життя за допомогою мікрочіпа, вживленого в очне яблуко. На думку співробітника компанії «Брітіш телеком» доктора Кріса Уінтюра, така конструкція означає перемогу над смертю. Діставши її з ока померлого, можна дізнатись про що думала ця людина, що переживала.
Взагалі, а Ви знаєте хто вважається основоположником всіх цих технологій? Знаєте Ви таку людину як Нікола Тесла? За всю історію людства вважається, що було лише дві сверх людини, це Леонардо Да Вінчі і Нікола Тесла. Він був родом із Сербії. Працював у Польщі, Парижі, США. Він розробив систему перемінного струму, тобто його можна вважати зачинателем всесвітньої електрифікації планети. Його вважають основоположником радіо, а не Попова (перша демонстрація радіоприймача 1895) і Марконі (1897 перша демонстрація радіоприймача). Якщо хтось зацікавився, я могу дати відео матеріал, який Ви можете переглянути.
А хто знає хронологію появи ЕОМ?
ЗО тис. років до н. є.
Знайдена під час розкопок так звана «вестоніцька кістка» із зарубками, яка дозволила історикам припустити, що наші предки вже тоді були знайомі з печатками лічби.
VI-Vв.. дон. є.
Поява першого обчислювального приладу - «саламінської дошки» по імені острова Сала мін в Егейському морі, греки називали його АБАК.
Кінець VI ст.
Перші згадки про механічний годинник. Його винахід приписують Пацифікусу із Верони. І тільки в 1276-1277рр. іспанські вчені вперше їх описали. Відомо, що найпростіші механічний (межовий) годинник побудований в 1335 році в Мілані.
Кінець XV- початок XVI ст.
Великим творцем епохи Відродження Леонардо да Вінчі був створений ескіз 13-розрядного приладу, який міг додавати. Основою його роботи були десяти зубчасті коліщатка. За ескізами цієї машини, в наш час фірма ІВМ. створила діючий пристрій, він працює.
1623р.
Вільгельм Шиккард - професор Тюбинського університету — в листах І.Кеплеру описав пристрій «годинник для лічби» - лічильної машини. В наш час по його описам теж створена діюча модель.
1642р.
Молодий 18-річний француз Блез Паскаль створив першу модель обчислювальної машини. Ця машина могла виконувати додавання.
1670р.
Німецький математик Готфрід Вільгельм Лейбніц спочатку описав, а потім , в 1692р. створив обчислювальну машину, яка могла не тільки додавати, віднімати, а і множити, ділити.
1801-1804рр.
Годинники з «боєм», шарманка, музичні шкатулки. Всі ці предмети об'єдує одне - вони працюють по програмі. Це особливо дивно, адже в той час програмуванням ще не займались.
1812-1814рр.
Перші діючі друкарські машинки створені Ф.Кенігом та А.Бауером в Великобританії.
1823р.
Англійський вчений Чарльз Бебідж розробив проект «Машини для віднімання». Згодом, він запропонував схему «аналітичної машини», яка повинна була замінити людині необхідність виконувати операції в умі. Його машина мала б містити три основні частини: «склад» для збереження чисел, «фабрику» для операції над числами, пристрій для керування операціями за допомогою перфокарт.
1834р.
Вчений Б.С Якобі побудував один із перших практичних електромоторів постійного струму - електродвигун з обертаючим робочим валом.
А тепер давайте проведемо невеличку гру. Нехай ліва частина класу буде однією командою, а права – іншою. Придумайте будь-ласка назву команд. Тепер я задам 15 запитань і дам чотири варіанти відповідей, яка команда першою підніме руку, та відповідає першою, якщо відповідь не правильна – то слово надається іншій команді. За кількістю правильних відповідей ми дізнаємось яка команда більше обізнана в галузі інформаційних технологій. Ну а тепер запитання.
1. Найменша одиниця вимірювання інформації
* біт
- ват
- сайт
- мегабайт
2. Без якої «тваринки» не може обійтись користувач комп`ютера
- кішки
* мишки
- жучки
- білочки
3. Як називажться указка на екрані монітора?
- турист
* курсор
- провідник
- вказівник
4. Де була створена перша ЕОМ?
* Америка
- Китай
- Японія
- СРСР
5. Без чого не можуть працювати пристрої ПК?
- джойстика
- клавіатури
* драйвера
- буфера
6. Куди «викидають» непотрібні програми, файли, папки:
* в кошик
- в відро
- за вікно
- на дерево
7. Мінімальна адресна одиниця диска
- фломастер
* кластер
- блайзер
- браузер
8. Користувач, який намагається отримати незаконний доступ інформації
- байкер
- рокер
- кіллер
* хакер
9. Під меню програмісти розуміють
- набір страв
- набір пристроїв ПК
- набір клавіші
* набір пунктів (команд)
10. Яка ємкість дискети
- 1,22 мбайт
* 1,44 мбайт
- 1,33 мбайт
- 1,45 мбайт
11. Середовище програмування
- нортон антивірус
* турбо паскаль
- турбо ньютон
- нортон командер
12. Яка рослина найчастіше стоїть біля монітора?
- лимон
- хлорофітум
* кактус
- тюльпани
13. Програма для створення презентацій
- Word
- Excel
- Power Point
- Word Pad
Отже командою – переможцем оголошується. .. Тепер давайте підведемо підсумки нашого уроку. Що Ви дізналися нового? Чи хотіли б Ви зв`язати своє життя з подальшим вивченням інформатики?