Щасливий випадок

Мета: поглибити знання учнів, набуті на уроках математики;
розвивати кмітливість, спостереження, логічне мислення, творчу думку, навики швидких обчислень;
виховати любов до математики, наполегливість, працелюбність, вміння боротися за перемогу.
Форма проведення: гра.
Місце проведення: актовий зал.
Тривалість: 1година.
Обладнання: магнітофон, математичні газети, вислови математиків про математику, магнітна дошка.
Література:
1. Позакласна робота (9-11 класи) // Математика. –  2001.– №7(115). – с.15.
2. Позакласна робота // Математика. –  2001.– №20. – с.17.
3. Гусев В.А. и др. Внеклассная работа по математике. – М., 1981.

ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
На стінах актового залу вивішено математичні газети, вислови математиків про математику. На сцені прикріплено магнітну дошку (табло).
У центрі, за столиком біля магнітофона – місце ведучого. По обидва боки від нього по 8 місць для гравців обох команд. У залі учні старших класів, гості.
Ведучі. Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо гру „Щасливий випадок”. Нам потрібно сформувати дві команди по 8 осіб (на сцену виходять 16 учнів).
За допомогою бочок від „лото” визначимо, за яку команду вони гратимуть. Учасники по черзі виймають бочечку з мішечком. Якщо на ній непарний номер, то гравець йде в команду А, а другий представник в команду В.
Команди сформовано. Тепер кожна з них обирає свого капітана і придумує назву команди.
Гра складається з 5 геймів. Слово „гейм” у перекладі з англійської означає „гра”. Так називають у деяких спортивних іграх окремі частини гри.

І гейм. Розминка „Хто більше?”
Хто то відповість на більшу кількість запитань за 2 хвилини – 1 бал за правильну відповідь на запитання. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоні і сині). Капітани команд вирішують, кому дістануться запитання з синього конверта, а кому з червоного.
Запитання із синього конверта:
1. Третій степінь числа? (куб)
2. Частина прямої, обмежена з однієї сторони? (промінь)
3. Знак, що позначає число? (цифра)
4. Найбільша хорда кола? (діаметр)
5. Одиниця вимірювання кутів? (градус)
6. Рівність двох відношень? (пропорція)
7. Частина круга обмежена двома радіусами? (сектор)
8. Відрізок, що сполучає центр кола з точками на колі? (радіус)
9. Многокутник з найменшим числом сторін? (трикутник)?
10. Трикутник, усі сторони якого рівні? (рівносторонній)
11. Рівність, яка справедлива при всіх значеннях букв? (тотожність)
12. Абсолютна величина числа? (модуль)
13. Незалежна змінна? (аргумент)
Запитання з червоного конверта:
1. Точка перетину діаметрів кола? (центр)
2. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність? (корінь)
3. 1/24 частина доби? (година)
4. Твердження, яке приймається без доведення? (аксіома)
5. Відношення довжини кола до його діаметра? ( )
6. Твердження, яке треба довести? (теорема)
7. Паралелограм з рівними сторонами? (ромб)
8. Сума суміжних кутів? (1800)
9. Трикутник, у якого всі кути рівні? (рівносторонній)
10. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл? (Бісектриса)
11. Сота частина числа? (процент)
12. Сума сторін многокутника? (периметр)
13. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки? (кут)

ІІ гейм. Завдання з діжки.
Капітани команд. Виймають з діжки по черзі номер лото (запитання). З початку відповідає команда, яка програє, якщо команда не знає відповіді, то запитують глядачів. На обдумування дається 15 секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.
Завдання:
1. Щасливий випадок (приз кожному учаснику команди)
2. Як зав’язати вузол на мотузці довжиною 1 м не випускаючи її з рук, узявши один кінець в одну руку, а другий в другу?
(схрестивши руки так, щоб одна долоня була під рукою, а друга зверху, взяти один кінець мотузки в одну руку, другий в другу, а потім не випускаючи мотузки з рук, роз’єднати руки. На мотузці зав’яжеться вузол)
3. Як з трьох нулів зробити два не закреслюючи жодного?
(два)